2016. máj 19.

Breaking News! A Nagy Borteszt Részeredményei!

írta: Marketing Sarok
Breaking News! A Nagy Borteszt Részeredményei!

Minden kedves borkedvelőt mi is meginvitáltunk, hogy vegyen részt az ország bortesztjén. Megjegyeznénk, hogy még most sincs késő kitölteni, aki nem tette még meg az július 7.-éig még megteheti.

 

Töltsd ki a tesztet most.

Na de miért is érdekesek a borvásárlási és borfogyasztási szokásokat felmérő Nagy Bor Teszt első eredményei?

Az előzetes eredmények alapján sokkal többet költünk otthoni fogyasztásra szánt borokra, mint 2012-ben. Illetve sokkal többen vásárlunk bort borszaküzletben, mint 4 évvel ezelőtt. Ezek az előzetes eredmények is azt mutatják (noha még fenntartásokkal kezelik az adatokat), hogy elindultunk egy magasabb minőségi fogyasztás és borkultúra irányába.

A Borászportál 2012-es kutatása és a GfK Hungária négy évvel ezelőtti felmérése nagyjából hasonló következtetésre jutott. Miszerint az otthoni borfogyasztásra a magyar vásárló 750 forint körüli összeget költött palackonként.

„Emlékezzünk rá, hogy igazán jó palackozott bort már akkor sem lehetett kapni ennyi pénzért. Ha tehát az idei nagy borteszt végeredménye akár csak alulról is közelítené az 1000 forintos átlagárat, nagyon komoly előrelépésről beszélhetnénk a minőségi borfogyasztás terén” – mondja a Borháló igazgatója Kathona Krisztián.”
arkerdes

Az előző felmérésekhez képest pozitív változás, hogy előtérbe kerültek a szaküzletek. Ugyanis átlagosan 40 %-ban a fogyasztók a vásárolt borokat borszaküzletekben vásárolják.

 „Ez az arány négy évvel ezelőtt 10 százalékon állt, vagyis a vásárlás színtere nagyon erősen eltolódott a szaküzletek, a válaszok szerint elsősorban a Bortársaság és a Borháló irányába” – mondja Kathona Krisztián.
 

Mi is üdvözöljük ezt az áttörést és mindenkit bátorítunk a kulturált, minőségi fogyasztásra.

Bővebben itt olvashattok a teszt eredményekről.

Szólj hozzá

bor minőség bortársaság borfogyasztás áttörés borteszt borszaküzlet borháló